Shopify Commerce Awards

Om

Shopify Commerce Awards hyllar de allra bästa entreprenörerna inom utveckling, design och innovationer inom ramen för Shopifys ekosystem. Det här är ett program som ger team, byråer och individer chansen att visa upp sitt arbete och växa som företag, både på och utanför Shopify.

Hall of Fame 2020

Bäst anpassade skyltfönster — UX och FED

OffLimits
från Ctrl+Alt+Delete

New York-baserade Ctrl+Alt+Del kontaktades av flingtillverkaren OffLimits, som behövde hjälp med att skräddarsy en butiksupplevelse som skulle stärka varumärket, komplett med ett anpassat poängsystem som inte bygger på rabattkoder. Ctrl+Alt+Del byggde en kraftfull Sanity CMS-integration som gör det möjligt att skapa lekfulla anpassningar av markörer, animeringar och designer. De byggde även ett anpassat poängsystem inuti CRM-systemet så att kunderna kan köpa leksaker för sina poäng istället för att bara lösa in poängen mot rabatter. Ctrl+Alt+Del tilldelas priset för Bästa anpassade skyltfönster för sin lekfulla design, smidiga tangentbordsnavigering och användningen av animeringar och illustrationer.

Bästa mobilupplevelse av butik — UX och FED

Natreve
från Pattern + Presidio

Pattern + Presidio spränger gränser genom att fokusera på tre kärnkompetenser: design av upplevelser, strategi och varumärkeshantering samt flaggskepp och plattformar. De blev anlitade av wellness-företaget Natreve, som behövde hjälp med att lansera varumärket Natreve i Kanada och USA. Pattern + Presidio gjorde detta genom att skapa en e-handelsupplevelse som fokuserar på mobila shoppingfunktioner, stilren design och 3D-interaktion med livsstilsprodukter, så att kunderna bättre kan föreställa sig hur Natreves produkter ser ut på deras egna köksbänkar. Pattern + Presidio tilldelades priset Bästa mobilupplevelse av butik för sitt fokus på mobilupplevelsen, den unika utformningen av kundvagnarna och den kreativa användningen av rörelsefunktioner.

Bäst anpassade produktsida — UX och FED

Wild Cosmetics
från Eastside Co

Eastside Co är en ledande leverantör av e-handelstjänster inom Shopifys community. Wild Cosmetics – ett deodorantmärke som säljer direkt till konsument – kontaktade Eastside Co för att få hjälp med att flytta sin butik till Shopifys plattform och implementera en prenumerationsfunktion för sina produkter. Eastside Co använde ReCharge-appen för att styra om fokus till prenumerationsfunktionen och designade varsamt om hela webbplatsen för att ge en så smidig kundupplevelse som möjligt. Eastside Co tilldelades priset Bästa anpassade produktsida för sitt proffsiga varumärkesbyggande, den kreativa användningen av GIF-bilder och en funktion som gör det möjligt för kunder att sätta ihop personliga paket.

Bästa omnichannel-upplevelse — Utveckling och appar

Sesami: Appointment Booking
från Sesami Inc.

Sesami Inc. hade redan en god förståelse för de utmaningar som tjänsteföretag står inför. De tog initiativ till att skapa en bokningstjänst som skulle göra det möjligt för kunderna att boka tider och betala direkt på Shopify-webbplatsen eller via kassasystemet. Sesami: Appointment Booking fungerar automatiskt med 95 % av alla Shopify-teman av standardtyp, helt utan eller med mycket lite anpassningsarbete. Tack vare detta projekt har Sesami Inc. skapat en innovation som utökar Shopifys e-handelsfunktioner inom tjänsteindustrin. Sesami Inc tilldelades priset för Bästa omnichannel-upplevelse för att ha skapat ett verkligt smidigt arbetsflöde för både handlare och kunder via en enkel butiksintegration.

Bästa användargränssnitt i app — Utveckling och appar

ModeMagic – Badges & Labels
av Mason

Efter att ha analyserat fler än tusen butiker kunde Mason notera att alldeles för få Shopify-produktflöden ledde till kundinteraktioner. Flödena genererade trafik till butikerna, men sällan försäljning. Teamet tog fram en enkel och effektiv lösning som gjorde det lättare för handlarna att göra visuella förbättringar av flödena. Med ModeMagic – Badges & Labels får handlarna tillgång till etiketter av typen ”Endast ett fåtal kvar” och ”Nytt” som fångar kundernas uppmärksamhet och leder till ökad försäljning. Mason tilldelas priset för Bästa användargränssnitt i app för ett utomordentligt användargränssnitt, en enkel integration och en kreativ approach till ökad direktförsäljning.

Bästa skyltfönster i app — Utveckling och appar

Octane AI för Shop Quiz, Messenger och SMS
från Octane AI

År 2019 upptäckte Octane AI att Shopify-handlare saknade möjligheten att skapa quiz med det egna varumärket som sedan kunde generera produktrekommendationer åt kunderna. De lanserade Octane AI för Shop Quiz, Messenger och SMS i syfte att demokratisera personanpassningstekniken för handlare. Denna app är fullt integrerad med Shopify och alla tillgängliga Shopify-appar. Med den här appen kan handlarna personanpassa kundupplevelsen med funktioner som till exempel quiz med det egna varumärket, fler alternativ för att lägga till saker i kundvagnen och virtuella shoppingassistenter. Octante AI tilldelas priset för Bästa skyltfönster i app för sin sömlösa integrering med Shopify, sitt robusta användargränssnitt och smarta personanpassningsfunktioner.

Bästa omdesign av butik — Övergripande uppbyggnad

Pangaia
av We Make Websites

Harley Finkelstein på Shopify har en gång beskrivit We Make Websites som ”en av världens mest framgångsrika e-handelsbyråer”. När det socialt medvetna klädmärket Pangaia tog kontakt med We Make Websites för att få hjälp med att bygga om en anpassad butik förstod byrån att man var tvungen att skapa något alldeles extra. De byggde en skalbar ”scen” för att kunna exponera Pangaias produkter och hållbarhetsarbete. Genom att fokusera på att berätta en historia om varumärket lyckades teamet göra sidorna mer enhetliga och lägga till anpassningar som betonade företagets mission. Omdesignen förbättrade den övergripande användarupplevelsen och förbättrade hastigheten på webbplatsen från 4,24 till 2,44 sekunder. We Make Websites tilldelades priset för Bästa omdesign av butik för sin stilrena design, sina anpassade produktsidor och för det kreativa användandet av ett narrativ över hela webbplatsen.

Bästa butiksflyttning — Övergripande uppbyggnad

Fika Swedish Kitchen
av Artie Codes

Australiska Artie Codes är specialister på webbplatsdesign och e-handelsrådgivning. Coronapandemin hade just brutit ut när Artie Codes blev kontaktade av Fika Swedish Kitchen. De behövde hjälp med att flytta sin butik till Shopify-plattformen för att kunna maximera onlineförsäljningen och öka flexibiliteten med funktioner för till exempel avhämtning. Artie Codes valde att utgå från Debut-temat och anpassade det sedan till ett roligt och engagerande skyltfönster online med anpassningar för olika platser, menyer och produktutbud. Artie Codes tilldelades priset för Bästa butiksförflyttning för en smidig migrering av Fika Swedish Kitchens produkter och innehåll till Shopifys plattform och tillägget av nya funktioner, som till exempel avhämtning från olika platser.

Bästa övergång från offline till online — Övergripande uppbyggnad

Old Souls
av Juicyorange

Juicyorange är specialister på design, webbutveckling och strategiskt konsultarbete. Detaljhandelsbutiken Old Souls kontaktade Juicyorange för att få hjälp med att flytta över det som var så unikt med deras fysiska butik till en webbshop på Shopify-plattformen. Teamet använde sig av JS, Liquid Coding och CSS för att bygga ett anpassat skyltfönster som verkligen fångade det lilla företagets charm och lyfte fram Old Souls förkärlek för friluftsliv och vandring. Resultatet blev en webbplats som stärker varumärket och lyfter fram särskilt utvalda varor. Juicyorange tilldelades priset Bästa övergång från offline till online för att ha baserat alla butikskomponenter på Shopify-plattformen utan att förlora det som gör Old Souls så unikt i övergången från fysisk butik till webbshop.

Gå med i en community med branschledande företag

01

Läs mer om vilka appar som är populärast på forum för handlare.

Utforska handlarforum 

02

Nätverka med kollegor och samarbeta kring nya lösningar.

Gå med i Slack-gruppen 

03

Få information om nya produktlanseringar, API-uppdateringar, utvecklartips med mera.

Följ @ShopifyDevs på Twitter 

04

Få nya tips och insikter om utveckling och design på ShopifyDevs YouTube-kanal.

Prenumerera på ShopifyDevs 

05

Streama tester och demonstrationer och upptäck nya lösningar från utvecklare på ShopifyDevs Twitch-kanal.

Följ ShopifyDevs 

06

Läs Shopify Partners-bloggen för att få tillgång till matnyttiga utbildningsresurser och miljöer för förhandsgranskning för utvecklare.

Besök Shopify Partners-bloggen