Automatiseringar i Shopify
Automatisk kontakt med kunderna
Skapa och anpassa automatiseringar för marknadsföring som alltid är aktiverade. Håll kontakten med och engagera kunderna och se till att tillväxten i företaget rullar på.
Logga in och skapa automatiseringarAutomatiseringar som sköter grovgörat
Anpassade automatiseringar
I ett enkelt gränssnitt med utlösare och villkor kan du ställa in anpassade automatiseringar som passar ditt företag.
Mallar för kundresan
Du får färdiga handelsanpassade mallar för allt från att välkomna och locka tillbaka kunder till merförsäljning vid första köpet.
Snabbt och pålitligt
Meddelandena går genom Shopifys infrastruktur och når kunderna utan fördröjning – om du inte ställer in att du vill ha fördröjning förstås.
Välkomna nya prenumeranter
Merförsäljning vid första köpet
Locka tillbaka en kund
Automatisering av anpassade e-postmeddelanden
Automatisering av marknadsföringsappar
Kontakt i rätt ögonblick
Med automatiseringar kan du kontakta kunderna vid de tillfällen då det kan ge bäst resultat: när de börjar prenumerera på ditt nyhetsbrev eller när de lägger sin första order och allt däremellan.
Du väljer villkor
Du bestämmer hur automatiseringarna ska fungera baserat på villkor, så att chansen ökar att ditt meddelande når rätt kund vid rätt tillfälle. Du kan till exempel skicka ett meddelande innan en order har lagts, före en leverans eller vid något särskilt tillfälle.
Tidsinställningar och pausperioder
Du ställer in när meddelandena ska skickas till kunderna, till exempel utifrån en tidigare händelse, som ett köp. Du kan även lägga in pauser i arbetsflödena så att e-postmeddelandena sprids ut och når kunderna lagom ofta.
Effektivitet i marknadsföringen
Igång på några minuter
Allt du behöver göra är att välja mallar för e-postautomatisering, anpassa innehållet och börja skicka. Din logotyp och varumärkesstil finns redan i e-postmeddelandena.
Testa dig fram till vad som fungerar bäst
Se hur de automatiserade e-postmeddelandena fungerar, om de leder till försäljning och så vidare med hjälp av rapporter som du kan agera på.
Mer gjort på mindre tid
Du sätter bara på automatiseringarna och låter dem köras. Du behöver inte köra e-postkampanjer manuellt om och om igen.