Sälj där kunderna finns

Visa upp varumärket för massor med potentiella kunder och få dem att handla där de först upptäcker produkterna.

Bättre avkastning på annonserna

Använd kraftfulla sälj- och analysverktyg för att exponera produkter, förbättra annonseffektiviteten och få bättre avkastning på annonsbudgeten.

Kör allt via Shopify

Synka produkter, få uppdateringar i realtid och skapa produkttaggar och inlägg med köpknapp på ett och samma ställe – Shopify-admin.

Sälj mer med marknadsföring

Använd kraftfulla marknadsföringsverktyg för att exponera produkterna på ett inbjudande sätt.

En ung kvinna bär guldörhängen och ett pärlhalsband i en Instagram-händelse. Ovanpå ligger ett produktkort med Cadette Jewelrys Alma-örhängen och en produktetikett.

Skapa bättre köpupplevelser

Hjälp nya kunder att hitta och upptäcka produkter med hjälp av produkttaggar och anpassningsbara sidor med produktinformation.

Skapa positivt surr kring lanseringar

Bygg upp kundernas förväntningar inför produktlanseringar. Tillkännage exklusiva produktsläpp och låt kunderna ställa in påminnelser för när produkten går att köpa.

Få fler konverteringar

Gör det enklare för kunderna att handla där de först upptäcker produkterna med en inbyggd kassafunktion.

Öka försäljningen och få bättre avkastning på annonserna

Dra nytta av kraftfulla sälj-, analys- och konverteringsverktyg för annonser på både Facebook och Instagram.

Synkronisera produktkatalogen

Synka produkter mellan Shopify och Annonshanteraren, så blir det lättare att skapa annonser och innehåll med köpknapp för fler potentiella kunder.

Resultatoptimering och mätning av annonseffektivitet

Förfina annonsens målgrupp, sänk kostnaderna för att rekrytera kunder, förbättra mätningen av annonseffektivitet och få bättre avkastning på annonsbudgeten med konverterings-API:t och en Meta-pixel.

Förkorta tiden till köp med Shop Pay

Förkorta tiden till köp genom att erbjuda köp med Shop Pays snabba och flexibla kassabetalning med ett enda klick. Konvertera kunder utan att ens behöva lämna Facebook eller Instagram.

En ung kvinna bär droppformade guldörhängen i en Instagram-händelse. I ett gränssnitt visas olika betalningsmetoder. I produktpanelerna visas två par örhängen från Cadette Jewelry.

Ansvarsfriskrivning

Kanalfunktionernas tillgänglighet varierar beroende på region

Vanliga frågor

Nej, du behöver inte ha Shopify för att sälja på Instagram och Facebook. Men Shopify-handlare kan snabbt synkronisera lager, kund- och försäljningsdata mellan Facebook, Instagram och Shopify. Du kan hantera all nätförsäljning på ett enda ställe – Shopify-admin.
Anslut ditt Facebook- eller Instagram-konto till ditt Shopify-konto för att synkronisera din produktkatalog med Facebook och/eller Instagram. Skaffa sedan nya kunder med annonskampanjer som du skapar i Facebooks annonshanterare. När du börjar sälja via annonser och sociala inlägg kan du hantera ordrar, betalningar och returer direkt i Shopify.
Det kostar inget att lista produkter på Facebook och Instagram med Shopify. Båda kanalerna ingår i din Shopify-plan. Eventuella avgifter förknippade för Shopify Payments eller någon annan betalningsleverantör tillämpas på samma sätt som när du säljer via din vanliga webbshop.
Ordrar, returer och återbetalningar för beställningar gjorda via Facebook och Instagram hanteras på precis samma sätt som när någon beställer från din vanliga webbshop. Information om utbetalningar och ekonomiska rapporter kopplade till dessa ordrar – och alla andra ordrar – finns i Shopify-admin.